Bättre sent än aldrig

Hello trogna läsare (de som är kvar...?!) ledsen att jag inte fått in några ord i datorn på ett tag. Jag började skolan på allvar den här veckan och har helt enkelt inte hunnit(pallat) att blogga. Tycker för övrigt att man inte ska blogga om man inte har något direkt vettigt att skriva om som blondinbella eller nån annan fjortis. Vem är seriöst intresserad av vad jag åt till frukost eller har för kalsonger på mig? Sådana läsare undanbedes på denna plattform.

I skolan har vi kommit igång ordentligt och första dagen hade vi superintressant föreläsning om ljuset och hur viktigt det är när man fotar. Lyckades till och med stila första föreläsningen och svarade rätt två ggr när föreläsaren frågade vilka olika typer av ljus det var i bilderna...! Andra dagen fick vi lära oss att framkalla the old way. Det var visserligen skoj, men my GOD vad lång tid det tar! Förstår inte hur man ska ha varken tid eller pengar till det. Som sagt kul att testa men absolut inget jag kommer syssla med, tycker det är mycket roligare att sitta i en mjuk stol och leka i photoshop. Man ska blanda olika kemikalier och skaka och vänta ett visst antal sekunder och timea rätt och man får inte råka mickla med locket för då förstörs filmen i ljus bla. bla. Är alldeles för klantig för sånt där.
Har i alla fall hittat billigaste och snabbaste maten i stan som dessutom smakar helt ok! Ca 10 min från skolan ligger ett 99 cents pizzaslice-hak. En meny med två slicar o läsk blir 2.75 dollar (knappt 20:-). När vi gick dit på lunchen häromdan berättade Noa att han av en slump sett brittiskan i klassen på nätet tillsammans med en kändis på röda mattan-premiärer. Jag trodde han inte men sen googlade vi, och mycket riktigt! Zoe Buckman som hon heter är tillsammans med David Schwimmer (Ross i Friend's för de som inte har koll) som för övrigt snart blir 42 och hon 23.

Igår nådde ( i alla fall vad jag tror och hoppas) kulmen i amerikansk realityshow. Det är nästa stora tv-hit och går på reklamen hela tiden, hör o häpna vad de hittat på denna gång:
Det är en form av spinn-off på Cops där polisen i förväg riggat en bil med kamera och datoriserad styranordning. Showen går sedan ut på att polisen placerar ut bilen i ett skumt område för att sedan vänta på att nån ska baxa den. När detta inträffar och förövaren av fordonet är i full extas att han hittat en gammal Honda från 80-talet helt olåst börjar det roliga. Då sätter nämligen herr blå igång datoriserade styrsystemet och börjar styra bilen, vilket gör att stackarn som sitter i flipprar o får panik samtidigt som nån snut drar det vanliga "you have the right to remain...." i bilens högtalare.
På tal om poliser så har jag noterat lite om NYPD som är en turistattraktion i sig. Till skillnad från svenska poliser så har säkert varanann, var tredje här en svällbuk a la Peter Harrysson och orkar troligtvis även springa lika snabbt o långt som han. Vidare har dom stora fängelseliknande tatueringarna långt nere på armarna samtidigt som de står o visslar o raggar på brudar som går förbi när de är på sin vakt för sitt "Homeland security".

Just det, har ju glömt o berätta om var jag spenderade min birthday i onsdags! Erika tog mig till ett asiatiskt inspirerat ställe som hette Lucky Cheng, lät väl skoj tyckte jag. Väl där välkomnades vi med ett: "Heeellooooo and velly velly welcooome to Lucky Cheng!" :)
Det visade sig sekundrarna efter att personalen uteslutande bestod av män. Med den lilla detaljen att de var klädda som kvinnor. Jaja vi beställde in en varsin drink av "Jessica" och "Cassandra" från Singapore respektive Indonesien som var våra bordsvärd(innor). Man kunde välja på allt i menyn från fruktdrinken "Annida Pool Boy"(!) till att köpa Lucky Cheng's egna exklusiva stringstrosor á 17 dollar. Efter ett tag ser vi en snubbe springa omkring mellan borden som mycket riktigt även kom till oss och erbjöd sina tjänster i form av ballonger som han knöt till former av diverse privata kroppsdelar och som sedan fungerade som huvudbonad resten av kvällen. Sen startade showen.
Vi skrattade i princip konstant i två timmar från början till slut! Först hade dom typiska drag-queen shower där de dansade omkring o hade sig och sen emellan var det en form av ståupp-komik där "huvudtransan" var grymt rolig och drev skitmycket med folk. Och som jag befarat skrek Erika att jag fyllde år så jag fick gå upp på scen och ta emot lite komplimanger av transan som såklart tyckte jag var söt men inte såg svensk ut :) Sen var folk i publiken livrädda att dom skulle bli utvalda och utsatta för sarkastiska kommentarer men ingen kom undan. Vidare drog karln upp några stackare som skulle ha tävling mot varann, först i catwalk och sen lapdance, vilket var bland det roligaste jag sett! Jävligt lättad o jag tackar Gud varje dag att jag inte blev utvald att göra lappis på en karl i 50-års åldern! 
Ska försöka lägga upp länk eller liknande så kan ni få se spektaklet på film.

Sist men inte minst var det ju 9/11 här igår så de hade lyst upp Lower Manhattan med två rågrymma ljusstrålar rakt upp i luften samt att de lyst upp Empire state building i patriotiska färger. Jag kunde givetvis inte hålla mig utan åkte ner på stan för att fota det hela, kändes lite som once in a lifetime oppurtunity. Åkte till och med över till Brooklyn för att få en bra vy över Manhattan, var lite batman-feeling över det hela med ljuset i himlen. 

OBS! Nu funkar bilderna så att dom är små och blir stora om man klickar på dom!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0