Ostkorvar och apelsinöl, Welcome to Coney Island!

Ja som rubriken avslöjar var vi idag med klassen på Coney Island. Coney Island är det gamla Amerika. Här finns strandpromenad med snabbmatsrestauranger och barer tillsammans med huvudattraktionen Astroland som är en nöjespark med bergodalbanor och radiobilar. Läraren berättade att stället ser precis likadant ut som när han började fota där 1968. I believe him. Överallt är det gamla neonskyltar, plastfigurer och karuseller som funnits där bra många år. Hela stället har en trash-feeling över sig och ska stängas snart av nån som köpt upp rubbet och det blev lite once-in-a-lifetime möjlighet att få fota där. Av nån anledning finns det här en stor rysk befolkning så titt som tätt hörde man ryska, rysk musik och såg ryska affärer.
När det vankades lunch gick vi ett gäng till "Nathans" som tydligen har serverat korv där sen 1916. Vet varken om den sloganen är positiv eller negativ för deras marknadsföring men jag tog det säkra före det blöta och valde en sandwich. Efter att ha betraktat de andras korvar ångrade jag mig inte en sekund. Dom luktade kompost och var fullkomligt dränkta i ost (se bild). En annan grej som jag anat lite innan jag begav mig hit är att allt ska vara så jäkla stort. En "Small" soda här är samma storlek som "Large" hemma på tex. donken. En "Small" t-shirt här minst och jag skojar inte, minst XL i Sverige (se bild). Eftermiddagen förlöpte med fotografering av squash-spel vid stranden. Dock inte riktigt samma squash som vi har i Sverige utan man kör direkt med handen. Sporten verkar för övrigt vara populär bland diverse gängaktiga latinos med tatueringar och kamphundar. (se bilder)  

Efter fotosessionen gick vi och tog en typisk American Blue-öl vilket hade varit okej om amerikanarna slutat envisats att ha apelsinskivor i glaset! Vet inte vem eller varför som fått för sig att detta skulle på nåt sätt ge en god och exotisk smak till ölen. Tillbaka på Manhattan köpte vi några Bud's och drog till Central Park och satt och chillade där. Var supermysigt med massa folk och grymmaste omgivningen av grönska och skyskrapor.   

Som ni kanske märkt är bloggen aningen uppfräschad och det är till mestadels tack vare underbara Emma som har stenkoll på datamanicken. Tack Emma!

Kommentarer
Postat av: Gustaf L

Snygga pics, väldigt aktiv blogg får jag säga

2008-09-09 @ 23:02:55
Postat av: W. Hellsten

Najs sida! Kul att du verkar enjoya din vistelse i det nya landet iaf :p

2008-09-10 @ 01:17:31
Postat av: Roger Auoja

Kanon..att följa dig in the big city.Bra skrivet,

GRATTIS på födelsedagen,,,

2008-09-10 @ 07:26:10
Postat av: Lorry

Grattis!

2008-09-11 @ 18:25:34
Postat av: Puffi

Sawadee kah!



Hehe, fick ditt sms häromdan :P Lät som en rolig restaurang, di få du ta mig när jag kommer till NY:P



Jag har börjat blogga ibland nu igen, så du får gäna gå in och läsa om du vill! Du har inte skrivit i din på några dagar, men jag hoppas att du trivs och har hittat många nya vänner!



Puss <3 /Puffi

2008-09-12 @ 17:51:18
URL: http://stylemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0