Oväntat besök

Nej jag menar inte att nån kändis eller annan oväntad person stapplade in i vår lya i Bronx.
Visserligen är den känd, men inte i den bemärkelsen. Jag hade som vanligt ätit toast till frukost och Erika har noterat att jag är lite dålig med smul-insamlingen. Ja, ja det dör väl ingen av....fast det höll jag på att göra igår kväll. Uppenbarligen var det fler som var sugna på lite toast inklusive en objuden gäst som litterärt nästan sprang över min fot när jag tog vederbörande på bar gärning. Det var en varelse vid namnet kackerlacka som vägrade ändra riktning trots att jag stod mitt i vägen! Det är ingen mask-fart heller utan tvåhundra blås med siktet inställt under kylen där den slog läger.
Jag skymtade han sedan då han glömt fälla in sina antenner som stack ut i ljuset. Snabbt drog jag mitt vapen bestående av en sko och bladlössbekämpningsmedel men efter en blodig kamp och nersprejat golv fick jag erkänna mig besegrad.
But I'll be back with some heavier shit.

Några timmar tidigare hade jag spenderat dagen på stan, närmare bestämt Central park som var det enda stället utan smällhet hårtorksvärme. Trevlig oas mitt i stan, omringat av skyskrapor. (se bild)
När det kylts ner lite framåt kvällskvisten gled jag omkring i de trendiga områdena kring Greenwich och East village. Här skulle man inte banga på en lya, mysiga gränder med typiska New york-hus med stegar på utsidan. Samt en massa roliga och udda affärer och uteställen. Efter att ha gått omkring i flera timmar och åsamkat mig fetaste skavsåret av mina alldeles för billiga HM-flippisar fick jag min belöning: Jag hittade min drömkåk! Den låg mitt i pittoreska East village, råfint utsmyckad sekelskiftsbyggnad med sköna barer och restauranger i området. Som tur var hade jag som vanligt kameran med mig så jag kan dela med mig av denna skönhet nedan. Efter dagens strapatser fick jag äntligen smaka på ett gammalt hederligt New York-tjafs. Jag var som tur inte inblandad (hade inte klarat mig en sekund) men så här gick det till. En stor svart kille till fots och en vit kille på cykel hade troligen precis krockat eller nästan krockat in i varann vilket ledde till följande ordväxling: 

- What the hell's wrong with you man? 
- What's wrong with YOU?! 
- You know what, FUCK YOU BITCH!
- Fuck me? FUCK YOU!
- NO, FUCK YOU!
- NO FUCK YOU!

Efter ett antal till "FUCK YOU" som känns lite överflödiga att nämna här börjar den avsevärt större svarta killen i allt snabbare takt röra sig mot cykelkillen som insåg att det är nog bäst att visa sin gamla mountainbike vad den egentligen går för och satte högsta fart därifrån. 

Kvällen avslutades på traditionellt amerikanskt vis med reality-serier. And believe me, they got tons of them here.
Det finns allt och lite till: Skapa pakter och intriger samtidigt som du tävlar om att bli america's next designer, kock, hårfrisör, mäklare eller varför inte P-diddy's personliga assistent vilket jag personligen tycker tog priset :)
Att titta på Erika som tittar på tv är nästan roligare än att titta på tv. Det är lite "you-go-girl" a la Ricki Lake-stämmning om ni hänger med. Hon skriker, kommenterar och skrattar högljutt åt vad alla blåsta realityshow-deltagare desperat försöker göra för att få en glimt i rampljuset.

Nu ska jag dra mig tillbaka, imorgon nalkas första skoldagen och det ska bli råspännande! 

Just det, ni läsare får gärna kommentera lite mer, är jättekul att få ris o ros om bloggen.




Kommentarer
Postat av: Lorryquai

Vill också dit, när öppnas transfer-fönstret för besök :D Stämmningen i staden verkar vara grym, skulle vilja sett fighten mellan sumot o bikern, d hade varit nåt!



Haha, en kackerlacka!



Vi skrivs!

2008-09-04 @ 16:57:55
Postat av: Nilla

Hejsan, tack för en helt underbar blogg. Printade ut all text igår och läste allt på vägen hem från STC..höll på att missa min hållplats ;-) så inne var jag i det jag läste. En hel del skratt blev det också, folk i bussen undrade nog vad jag läste (speaking of the Swedes..). Önskar dig all lycka med första dagen i skolan och ser fram emot att få följa ditt år in the BIG APPLE och bilderna är så bra! Det känns som du har varit där längre än vad du har varit - det händer mycket i den staden, Må bäst och som man säger Take care //Nilla

2008-09-04 @ 22:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0