Upptäckt Bronx och West-indian parade!

I söndags var det varmt. Jag vet att jag tjatat om detta fenomen tidigare men i söndags droppade bägaren så den föll över. Erika och jag startade dagen med att sätta ihop [Määäalm] sängen från Ikea vilket en del argumentation fram och tillbaka satt på plats. Trodde jag. Efter första natten har jag nu upptäckt att vederbörande vickar fram och tillbaka likt en våg, vet inte vilken skruv vi missade. Anyway, efter denna pärs av montering fick jag nog och efter att ha hittat en pool på google earth gick begav jag mig längre in i gettot Bronx. Vid 170th street (bor på 161st) fortsatte jag åt höger som jag minns att det skulle vara på kartan. Men den där förbaskade poolen dök aldrig upp och det var blev bara mer och mer hispanic people som inte fattade en stavelse engelska. Que? 

När jag precis tänkte vända om i den gassande hettan såg jag en park som såg trevlig ut och mycket riktigt, där fanns det även en pool! När jag kom dit fick jag förklarat att jag endast var välkommen med ett hänglås. Efter att ha investerat i ett sådant gick jag tillbaka och då blev jag informerad om att jag inte fick ha några som helst pinaler med mig in på området förutom mig själv, ett par badbyxor och en handduk. De var även tvungna att kontrollera att det var "rätt typ" av badbyxor och jag fick därför vända kanten på dom ut och in för att visa att dom hade ett nät på insidan. Om det var för att jag kunde gömma en kniv, knark eller bomb där vet jag inte men jag hade inte någon större lust att tjafsa då badsuget var alltför stort. Väl inne på området gick det ungefär fem sekunder innan en bad-security visslade på mig, "shit jag glömde lämna min tio centimers rambo-kniv innanför brallorna i skåpet". Nej inte riktigt utan jag hade en svart t-shirt. Fullständigt oacceptabelt! Jag hade varit så dumdristig och slarvig och nonchalerat deras regler att man endast får vara iförd badkläder och VIT t-shirt. Efter detta horabla snedsteg och regelbrott fick jag äntligen lägga mig o sola, utan svart t-shirt. Poolen visade sig senare bestå av 90, eller nej 99% av snorungar men det var skönt att få sig ett dop i alla fall. 

Idag var det Labour-day i USA vilket innebär ledigt. Vi for ännu en gång till Brooklyn för att titta på West-indian parade som är samma dag. Det är en form av parad/karneval med den gemensamma nämnaren att alla är från länder i karibien. Utom oss två då. Det var en grym upplevelse med matstånd som serverade karibisk mat och sålde flaggor som kanske bekant är i regnbågens alla färger. Mitt i alltihop hade de huvudattraktionen som var ett karnevalståg. Och då menar jag inte karnevals tåg a la Nyköping utan tusentals deltagare med magnifika utstryrslar från karibiens alla hörn. Vi tryckte i oss karibisk mat och försökte så gott det gick att titta på karnevalståget då det var packat med folk. När Erika och jag gick upp och ner längs gatan för att få en glimt av karnevalståget gick det inte mer än nån minut innan man gång på gång hamnade i moln av majja som alla jamaicaner och andra västindier satt och puffade loss med från sina joints :) I guess it's just a part of their culture.      
Här förvånas man snart inte längre av nånting: vad sägs om en mottagning där man kan få sina njurar transplanterade och/eller rengjorda? Eller köpa en kalender av Brooklyns anabola muskelspännares förening direkt på gatan?

Vet att bilderna är lite röriga, har inte fått ordning på det än, är ju trots allt en nyfödd räka i bloggvärlden.


Kommentarer
Postat av: Ida

Oh my god! Du har typ den roligaste och underbaraste bloggen i hela fucking bloggvärlden! Du är bäst Markus!

2008-09-02 @ 21:13:28
URL: http://pinglangoesloud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0